PROTOTYP3-X

Tempat untuk semua..ehh ape aku ngarut?hahaha

Salam kepade semua!!! kowang penah tengok x gamba-gamba kowang waktu kecik-kecik sampai lah ke besar..hurmm, menarik kan..camne ciptaan Allah ni, bername manusia, berubah dari kecik hingge ke dewase, bukan dari segi fizikal je, tapi jugak mental. Pelik kan, dari seorang yang baik boleh berubah jadik seorang yang jahat, begitu jugak sebaliknye. Kalo nak diikutkan memang banyak faktor,sebab, keadaan, situasi yang menyebabkan seseorang itu berubah dari segi fizikal dan mentalnye. Faktor Genetik juge memainkan peranan penting dalam perubahan tingkahlaku dan ciri-ciri seseorang itu..sejauh mane sejibiknye perlakuan itu ngan orang-orang terdahulu, wallahualam. Tetapi, bagi pendapat persendirian, persekitaran, menyebabkan perubahan berlaku kepade seseorang itu, lebey kurang 'survival of the fittest' la.

Persekitaran di sekolah, di rumah, di pejabat, dan dimana-mana sahaje; mampu merubah perlakuan, mental, dan juga fizikal seseorang itu. Contohnye cam adik lelaki aku, waktu die berumur 7-13 tahun, die sangat la bulat dan Gemok. sampaikan aku suke melempang-lempang perot beliau. Apebile je die duduk asrama selame beberape bulan, badan die jadi kurus dan percakapan die semakin matang (sikit laa).hahaaa... aku boleh bajet itu semua terjadi sbb aku kan abang..hihihi.. sebenarnye aku dah berpengalaman duk kat asrama, tu yang aku leh bajet adik aku jadi mcm tu. so no wonder laa.

sewaktu di MRSM Kuala Klawang,N9

Bagi aku plak, dari kecik lagi aku ni seorang yang kecik, pendiam dan x suke bergaul ngan orang lain. Mungkin sebab aku terlalu rendah diri sebab aku kecik. Ye lah, takkan nak meninggi diri pulak kalo dah tau awak tu rendah, kan kan. haaa, alkisah, aku dapat 5 A dalam UPSR, bermulalah transformasi mental sewaktu di MRSM Kuala Klawang. Aku menjadi semakin berani, aku memberontak untuk menjadi seseorang yang orang hormati, aku mencabar diri sendiri menjadi lebih berani...lalu aku menjadi chimpanzi< --aku melawak je la.

Sehingga lah aku masuk ke MRSM Kuala Terengganu pulak. aku mengalami kejutan budaye, mane taknye situ semua orang Klantan ngan Terengganu. Pade mulenye aku agak chuak la, sbb senior aku pnah cakap kat aku yang budak-budak Terengganu ngan Kelantan ni tak suke budak KL..ape lagi menggelabah puyuh la aku. Tetapi, nyata jangkaan senior tu meleset, sebab aku rasekan kemasukkan aku kat MRSMKT tu lah banyak mengajar aku erti persahabatan, erti berusehe. Kalo betullah budak-budak Kelantan ngan Terengganu tak suke budak KL, camne aku leh terpilih Jadi MPP (pengawas la lebey kurang) kat MRSM tu? FYI, pemilihan MPP berdasarkan undian dari pelajar-pelajar. Sejak dari MRSMKT la aku ramai member-member dari Klantan ngan Terengganu, sampailah hari ni.




bersame member-member kat MRSM Kuala terengganu

Bagi diri aku, persahabatan,kawan-kawan dan persekitaran banyak mengubah diri aku. Aku banyak belajar dari kawan-kawan, tentang budaye, bahase dan skill-skill. Ape yang baik aku ambik, yang x baik lak aku cube perbaikkan. Alhamdulillah, semua kawan-kawan aku banyak membantu aku dalam transformasi diri ni..walaupon mereke tak sedar.

bersame member-member di PLKN Wetland,dengkil


bersame member-member di Kolej Matrikulasi Pahang


bersame member-member sewaktu di UPM

Dah macam-macam member-member aku jumpe, dan aku amat menghargai erti persahabatan tu sendiri. Biaselah manusia, kadang-kadang member-member ni pon ade mengguris hati kite. Tu semuakan lumrah kehidupan. Yang penting kene pandai bergaul dan cari kawan-kawan.
Dari seorang yang nerd aku melalui transformasi melalui penampilan aku plak..adess..aku rase aku ni banyak terpengaruh le....tetapi semakin aku mengubah penampilan diri aku aku menjadi semakin,berani..menjadi..orang lain..
Tapi aku da tak kisah ape org nak cakap, sebab aku ade lah aku ketika ini, aku mampu mengubah diri aku menjadi lebih baik, dari semalam.




"no matter who I am, I'll always be me, no matter how much I've changed outside"

-hargai member yang menghargai anda, kerana dowanglah yang anda ade waktu hari susah kelak- peachhh!


P/s: Kpade member-member yang aku da lost contact..tolongg la contact balik..wuwuwuw especially, member dari PLKN!

0 comments:

Geng -Geng!

ONLINE Skunk!

Tentang Blog ni!!!

cuma sekadar blog biase yang dipenuhi dengan pelbagai mende. kitenye aku kalo boleh nak taruk semua bende dalam ni la. kalau kowang nak download ke ape ke dipersilekan lah ehh..hohohoho

Labels

Iklan Cambesh!

Jom Borak!


Shoutbox widget

LaGu CambesH