PROTOTYP3-X

Tempat untuk semua..ehh ape aku ngarut?hahaha

Pade entry software kali ni, aku akan ceritakan kat kowang tentang software yang boleh kowang gunekan untuk melihat dan mengawal komputer orang lain walaupon kowang takde kat situ. Contohnye kowang duduk Johor, nak kawal dan usha ape yang ade dalam komputer member kowang yang duduk kat Perlis. Haa... bunyi macam pelik ngan menarik kan? program-program sebegini dinamekan "remote PC". Ade macam-macam software untuk kawal komputer ni dan kat sini aku akan terangkan satu.

Program atau
software yang aku tengah gunekan sekarang ni adelah TeamViewer. Software ni mebolehkan aku tgk screen komputer awek aku ngan ape yang ade dalm komputer die. Kowang jugak boleh amik fail yang ade dalam komputer yang kowang connect tu atau kowang leh hantar fail kowang .


camni lah interface software tersebut.

Seperti yang kowang tengok, die memerlukan komputer yang kowang tujukan tu install gak software die, macam receiver laa.. Sebab kowang perlukan komputer tersebut untuk dapatkan password ngan ID komputer tersebut. Kirenye yang kat atas ni merujuk kepade HOST la.



haa yang ni pulak customer module (TeamViewer Quicksupport). yang ni lah kowang kene install kat komputer member kowang tu,untuk dapatkan password ngan ID die.

Jadi, camne die boleh connect? Of coz' la kowang kene ade internet dooll..kalo tak, nak connect

camne ye tak?




camni lah rupenye bile dah connect, sebenarnye, bile kowang dah connect, perkare pertame yang akan keluar ialah screen member kowang tu. Jadi yang kat atas ni ade kat setting die. Kat sini kowang leh tengok fail-fail kowang (belah kiri) dan fail-fail member kowang (belah kanan), pastu siap leh transfer lagi..haa besh kan?...Ape yang penting..kerjeee same..ehh ngarot lak aku.

Yang penting Download je HOST untuk kowang dan MODULE untuk member kowang. Pastu On je HOST pastu suwuh member kowang on MODULE die..then siap..hihihi

menarik? download sini:

Teamviewer Full (HOST)

Teamviewer Quick Support (MODULE)

p/s: kalo pening lagi comment je sini, aku ajar

0 comments:

Geng -Geng!

ONLINE Skunk!

Tentang Blog ni!!!

cuma sekadar blog biase yang dipenuhi dengan pelbagai mende. kitenye aku kalo boleh nak taruk semua bende dalam ni la. kalau kowang nak download ke ape ke dipersilekan lah ehh..hohohoho

Labels

Iklan Cambesh!

Jom Borak!


Shoutbox widget

LaGu CambesH